تبلیغات
ظهور12 - بشقاب پرنده های ساخت بشر / بخش دوم












.: سلام به شما بازدیدکننده عزیز :.

.: :.

.: شما وارد وبلاگ ظهور12 شده اید و که به تازگی به وبسایت ظهور 12 به آدرس www.zohur12.com تبدیل شده.مطالب جدید در آن وبسایت و مطالب قدیمی تر در این وبلاگ است.برای مشاهده وبسایت ما روی لینک زیر کلیک کنید.:.


بسمه تعالی

پست الكترونیك|



امروز :
ظهور12
یک بار برای همیشه
اگر تمایل دارید کلیک کنید

اگر تمایل دارید کلیک کنید تا شرایط و فرم عضویت برایتان نمایان شود


بازدید : مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 11 شهریور 1389
در مبحث بشقاب پرنده های ساخته ی بشر کشورهای آلمان ، شوروی سابق "روسیه" و آمریکا پیشروی ساخت بشقاب های پرنده بوده اند که در این میان آلمان و نازیها با رهبری هیتلر نقش مهمی در این ماجرا داشته اند. در این پست به بررسی برخی از بشقاب پرنده هایی خواهیم پرداخت که ساخته ی این کشور ها هستند.

ادامه مطلب

منبع:http://extict-truth.blogfa.com/

اتحاد جماهیر شوروی جوزف اندریاس ایپ را وادار کردند تا نمونه کاملتری از دیسک اومگا را طراحی کند با این تفاوت که از موتور های ار دی 10 ساخت شوروی بجای موتور های رانش افقی جومو 004 استفاده کند همچنین تعداد 8 فن قدرتمند را که امکان پرواز عمودی را فراهم میکردند را به 6 فن کاهش دادند نیز نصب دو سکان عمودی در کناره های دیسک درست در کنار فن ها از جمله این تغییرات اعمال شده بودند .


نمونه اولیه ساخت المان

هدف اتحاد جماهیر شوروی از ساخت این پرنده جاسوسی در خطوط دشمن در ارتفاعی که دوربین ها توانایی روئیت داشته باشند بوده و نیز سرعت زیاد برای فرار از منطقه خطر.

دوران بعد از جنگ جهانی دوم

اندریاس ایپ نمونه های دیگر از این دیسک ها را بسال 1950 در منطقه پیرنا در المان شرقی ساخت تا روس ها را مجاب کند تا طرح های دیگر او را مورد ارزیابی قرار دهند اما این نمونه نتوانسته بود انتظارات روس ها را براورده کند از این رو روس ها ایپ و طرح های او را رد کردند .

پس از این ماجرا ایپ به المان غربی و سپس با تمام اندوخته و تجربیاتش به ایالات متحد امریکا سفر کرد (1956). او او در سال های 1958 و 1965 به نیروی هوایی ایالات متحده ارائه کرد اما باز هم در جلب نظر انها ناموفق بود و این عدم موفقیت در جلب نظر مقامات نیروی هوایی نیز بخاطر طرح های تحقیقاتی تیم کانادایی اورو و دکتر مایته بود.

ایپ سرخورده و نا امید از امریکایی ها بعد از چندی به روسیه رفت و در زیر تصویری از اس-کا-ای-تی او را میبینید که برای روسیه طراحی کرده . نیز در زیر نمونه های اولیه از سوخانو را نیز بنمایش گذاشته ایم :

 

 

پرنده ای را که در زیر میبینید مدلی است که توسط موسسه مکانیک کاربردی روسیه طراحی شده . این پرنده مانند یک هواپیما ارام از زمین بلند میشود و ارام مینشیند اما در هنگام پرواز درست مثل این است که به یک سفینه فضایی تبدیل شده است . این پرنده میتواند در ارتفاع 100 تا 200 کیلومتری از سطح زمین با سرعت 30000 کیلومتر در ثانیه پرواز کند نیز از موتور های هایپرسونیک با سوخت اکسیزن وهیدروزن استفاده میکند .

 

BMW Flügelrad

بی – ام – و فلاگلراد سری الف وسری ب وسری ج

مابین سال های 1943 – 1945 شرکت بی – ام – و دیسک هایی را طراحی و ازمایش کرد که با موتور های جت کار میکردند و از پره های دوار که گرداگرد کابین خلبان جای گرفته بودند برای پرواز بهره میبردند . مانند شکل زیر :

 

نمونه اول دراگوست و سپتامبر سال 1943 ساخته با نام ” وی – 1 ” و در پایگاه کبلی – پراگ جمهوری چک تست های ازمایشی را انجام داد که متاسفانه تنها 1 متر از زمین ارتفاع گرفت و مسافت 300 متر را طی کرده و فرود سختی نیز داشت .

نکته قابل تامق در مورد ” وی – 1 ” این بود که خلبان در وسط و در میان یک حلقه دوار از پره هایی قرار داشت که در شرایط پروازی این پره ها مکش شدیدی ایجاد میکردند و اگر نقصی رخ میداد خلبان راه فراری نداشت چراکه یا باید از دیسک به خارج میپرید که در این صورت با اغوشی باز به استقبال پره ها میرفت ویا اینکه با دیسک سقوط میکرد .

 

 

 

 

مشخصات ” وی – 1 ” :

1 = موتور جت بی ام و 003

2 = 16 پره 6 متری

3 = کابین خلبان تک سرنشین

4 = ارابه فرود چرخدار

شرکت بی – ام – و سری دوم از این نوع دیسک را با تغییراتی بشرح زیل ساخت :

1 = طول پره ها را از 6 متر به 8 متر افزایش داد

2 = کابین را بزرگتر ساخت تا دو خلبان یکی بعنوان کنترل کننده رادار و دیگری هدایت کننده در ان جای گیرند .

3 = ارابه فرود را حذف کرد .

در سال 1944 دیسک سری ب را در مونیخ ازمایش کرد که هنوز مشکلات اساسی را در پرواز داشت البته در سال 1945 نمونه های ارتقا داده شده نیز ساخته شدند تا اینکه نمونه مناسب در همان سال ساخته و ازمایش شد که با موفقیت همراه بود . در این نمونه این تغییرات داده شده بود :

1 = این دیسک دارای 4 خدمه بود

2 = از دو موتور جت بی – ام – و 003 بهره میبرد که در زیر بدنه قرار میگرفتند

3 = تعداد پره ها به 24 پره و طول انها به 14.4 متر رسیده بود . 

  

شرکت بی – ام – و نمونه پیشرفته تری را با نام ” وی – 3 ” ساخت که دارای 2 طبقه و 21 الی 32 پره بود .

در زمان اشغال برلین اس – اس تمامی اطلاعات در این زمینه را بهمراه دیسک ها نابود کرد اما روس ها توانستند در کندو کاو خود در میان کاغذ سوخته های نازی ها به اطلاعاتی دست پیدا کنند.

 

 

 

وی– 3

HANIBU هانیبو

هانیبو دیسکی است که توسط شاخه سری اس – اس – ای – 4 بر مبنای طرح های گروه توله گسلشافت با این تفاوت که از موتور های مولد گرانش معکوس برای پرواز بهره میبرد در سال 1939 پایه ریزی شد .

در سال 1935 گروه توله در پی یافتن مکانی برای انجام ازمایشات سری خود در شمال غرب المان مکانی مناسب را در ” هائنبورگ ” مهیا کردند . در سال 1939 به بعد اس – اس – ای – 4 به این دیسک به عنوان نسل جدید از دیسک های پرنده نگاه میکرد و نام ” هائنبورگ دیوایس ” یا ” اچ گرات ” را برایش انتخاب کرد اما بدلیل شرایط جنگی و شروع جنگ جهانی دوم به ” هانیبو ” تغیییر نام داد . 

 

  

  

اولین نسل از این نوع دیسک ها یعنی هانیبوی 1 که 2 نمونه از ان ساخته شد دارای قطری معادل 25 متر و 8 خدمه و قابلیت پرواز با سرعت باور نکردنی 4800 کیلوتر بر ساعت ( 1333.3 متر بر ثانیه که در ان زمان دست یافتن به این سرعت یک رویا بود ) بود البته در ارتفاع کم .

نمونه های بعدی با انجام اصلاحاتی توانستند به سرعت 1700 کیلومتر بر ساعت ( 4722.22 متر برثانیه ) برسند البته ساعات پرواز با این دیسک نیز به 18 ساعت افزایش پیدا کرد .

 

 

 

 

هانیبو 1 

 

هانیبو 2

 

هانیبو 2 در سال 1942 با قطر 26 متر وارد عرصه نبرد شد . این دیسک 9 خدمه داشت و میتوانست با سرعتی معادل 6000 – 21000 کیلومتر بر ساعت ( 1666.66 متر بر ثانیه – 5833.33 متر بر ثانیه ) پرواز کند نیز ساعات پروازی به 55 ساعت افزایش یافته بود.

هانیبو 2 106 ازمایش پروازی را پشت سر گذاشت و مابین سال های 1943 – 1944 7 نم.نه از ان ساخته شد .

در همین سال ها نمونه پیشرفته تری از هانیبو 2 را با نام هانیبو دو استرا ساختند که توانست به سرعت 21000 کیلومتر در ساعت برسد .

از خانواده هانیبو نمونه ای ساخته شد به قطر 71 متر دارای 31 خدمه با توانایی پرواز با سرعت 7000 – 40000 کیلومتر در ساعت ( 1944.44 متر بر ثانیه – 11111.11 متر بر ثانیه ) با نام هانیبو 3 .

 

 

 

 

هانیبو 3 یک توپخانه هوایی مجهز 

بعد از هانیبو 3 هانیبو 4 نیز وارد عرصه نبرد شد با قطر 120 متر اما بعد از ان دیگر نومنه ای ساخته نشد چون المان توسط متفقین اشغال شده بود البته تمامی نمونه ها به پایگاه سری المان ها جایی در قطب جنوب مشهور به انتراتیکا 211 منتقل شده بودند و فقط تعدادی معدود از این نوع دیسک ها بجای مانده بودند که یا تکمیل نشده بودند و یا اینکه توسط اس – اس نابود شده بودند و عملا لاشه ای بیش نبودند .

طبق گزارشی تنها در سال 1970 دیسکی بسیار شبیه به هانیبو 4 در المان دیده شده .

 

هانیبو ۴

 

 

  

لازار ساخت ایالات متحد ه که از فناوری گرانش معکوس برای پرواز استفاده میکند

 

دیسک ساخت روسیه در حال انجام ازمایش

تصویری از هیتلر جالب اینجاست که گفته میشود او در لحظات پایانی نبرد با قبول شکست از متفقین همراه با معشوقه اش خود کشی کرده است در حالی که او زنده و سر حال با پرنده مخصوص خود به ارزانتین رفت و فعالیت های زیرزمینی حذب فاشیستی نازی را اغاز کرد.

 

برگرفته از :ufolove.wordpress.com



ارسال توسط مهدی مهدی
نظر سنجی
قالب وبلاگ چه طوره؟







صفحات جانبی
پیوند های دوستان
در خواست نویسندگی
اگر تمایل دارید کلیک کنید تا شرایط و فرم عضویت برایتان نمایان شود